中国自動車販売が崩壊:ここ20年で初めて年間下落






After we previously reported that UK car registrations just fell at their sharpest rate since the financial crisis, the sharp plunge of auto sales in China has also continued: retail sales of passenger vehicles - which include sedans, MPVs, mini-vans and SUVs - in China fell a whopping 19% in 2018 to 2.26 million units.

ZeroHedgeが英国自動車登録が金融危機以来の急激な割合で減っていることを報告したが、中国でも引き続き自動車販売が急落している:自家用車の小売販売ーーセダン、MPV、ミニバン、SUVを含むーー2018年になんと19%も減った、2.26M台減少になる。



In addition, SUV retail sales also fell 18.9% year over year to 965,772 units.

さらに、SUVの小売販売もYoYで18.9%減った、965,772台だ。


China is spearheading what is shaping up as a painfully anemic year for the industry around the world. The automobile industry in China has been crippled, partly as a result of this trade war, partly due to the ongoing domestic economic slowdown in the mainland, and absent major subsidies - which don't appear to be coming - the outlook for 2019 is not promising.

中国は、世界中の産業の痛みを最も先鋭に受けている。中国自動車産業は元気なく、その要因の一部は貿易戦争、また一部は現在進行中の国内経済低迷にある、そして国の助成金が打ち切られたーーこれが再開しそうにないーー2019年も望み薄だ。

We wrote back in early December, after reviewing November's data, that the country was set for its first decline in decades. In November, passenger vehicle wholesales were down 16.1% on the year, according to the China Association of Automobile Manufacturers. November vehicle wholesales were also down well into the double digits, dropping 13.9% to 2.55 million units year-over-year. Total retail passenger vehicles fell 18% on the year and SUV sales fell 20.6% year-over-year to 854,289 units, according to the Passenger Car Association.

ZeroHedgeは12月初めにこう書いた、11月のデータを見ると、10年ぶりの年間下落となりそうだ。11月時点で自家用車の卸売が年間で16.1%下落していた、China Association of Automobile Manufacturersのデータによる。11月の自動車卸売下落は二桁代であり、YoYで13.9%相当の2.55M下落だった。年間で見ると全自家用車販売は18%下落し、SUVはYoYで20.6%減って854,289台となった、Passenger Car Associationによる。



And as we reported more recently, registrations in the United Kingdom were down 6.8% to 2.37 million vehicles in 2018, according to the SMMT. Diesel vehicle sales were down a massive 30% and gasoline powered models were up 8.7%, showcasing a shifting trend. Electric cars and hybrids were up double digits, posting 21% gains for the year.


そしてZeroHedgeがつい最近報告したが、英国の登録数は2018年に6.8%相当の2.37M台減った、SMMTの報告による。ジーゼル車の販売はなんと30%も減り、ガソリン車が8.7%増えた、トレンド変化を示している。電気自動車とハイブリッドは二桁の伸びを示した、年間で21%の上昇だ。

Confirming the gloomy picture for the auto sector, Morgan Stanley's auto analyst Adam Jonas was the first to predict that global auto sales would be down 0.3% year over year in 2019 and that many consensus estimates across the industry are far too optimistic. In a note released last week, Jonas predicted "lower guidance" coming out of Detroit automakers at the same time that the global auto market sees its first volume drop since 2009. And despite consensus forecasts predicting revenue and margin growth across the board, Morgan Stanley generally defied the trend, reiterating its cautious view on the US auto sector.

自動車産業の憂鬱な構図を確認するように、モルガン・スタンレーの自動車アナリストAdam Jonasは初めて2019の自動車販売がYoYで0.3%下落すると予想した、そしてこの産業の多くのコンセンサスはあまりに楽観的なものだ。先週の発表では、Jonasはこう予想した「低い予想」がデトロイト自動車業界から発せられるだろう、世界的自動車市場は2009年以来初めてとなる販売量低下を見ることになる。そして全般的に見て、市場コンセンサスは販売・マージンともに成長すると見ているが、モルガン・スタンレーはトレンドに反して、米国自動車販売に警告を繰り返している。


Jonas expects global volume in 2019 to fall to 82.1 million units versus 82.4 million units in 2018. His team also expects higher input costs, combined with rising rates and rising R&D expense, to further pressure 2019 numbers. Aside from the obvious (lack of volume growth), he predicts tariff related costs will still be an overhang for automakers heading into the new year.

Jonasは2019自動車販売は下落して82.1M台になると見ている、昨年2018は82.4M台の販売だった。彼のチームはまたコスト高を見越している、金利上昇と研究開発費用増加のためだ、これがさらに2019の販売数に圧力となる。明らかな販売台数成長鈍化はさておき、新年を迎え、彼は関税関連コストが自動車会社にのしかかると見ている。

Here is a full chart showing Morgan Stanley's predictions versus consensus estimates:

ここに示すのはモルガン・スタンレーの予想と市場コンセンサスを比べたものだ:



Morgan Stanley also believes that industry consensus for 2019 earnings is too bullish. Currently, the consensus is for all companies to grow revenues by 1% and EBITDA by more than 3%, which implies a 24 basis points EBITDA margin expansion. Instead, Morgan Stanley expects flat revenues and EBITDA down 1%, which would signify a 13 basis point contraction of EBITDA margins.


モルガン・スタンレーはまたこの産業の2019市場予想収益が過剰に強気だと信じている。今の所、市場予想ではどの会社も売上を1%伸ばし、EBITDAが3%以上伸びると見ている、EBITDA利益が24BP拡大することに相当する。しかしながら、モルガン・スタンレーの予想では売上は変わらずでEBITDAは1%下落、これはEBITDA利益が13BP縮小することに相当する。

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